En el darrer ple de l’Ajuntament de Tremp va quedar sense aprovació un conveni entre Ajuntament i consell comarcal per la gestió de l’arxiu comarcal del Pallars Jussà. Fins ara part de la despesa del personal de l’arxiu l’assumia l’ajuntament ja que es tractava d’una treballadora municipal, concretament un terç el consistori i la resta entre el departament de cultura i el consell. Ara aquest personal s’ha reincorporat a fer tasques al propi ajuntament, per decisió pròpia, i l’equip de govern defensa que se signi un nou conveni perquè el personal el contracti el consell i ells aportin la mateixa quantitat que fins ara però en concepte de despeses. Compromís per Tremp, en canvi, considera que la despesa serà major.

A més, l’oposició considera que aquest conveni fa perdre competències dins de l’arxiu comarcal a l’Ajuntament de Tremp. Cosa que l’Ajuntament rebat.

L’equip de govern es referma en la seva posició i remarca que al proper ple tornarà a portar el conveni per aprovar-lo. En aquest darrer, no es va poder aprovar ja que faltava el vot de l’alcaldessa que estava indisposada per assistir i van quedar 6 vots a favor i 6 en contra.

Parlen al vídeo: MARIA PILAR CASES, ALCALDESSA DE TREMP - SÍLVIA ROMERO, PORTAVEU DE COMPROMÍS PER TREMP

Notícies del Pirineu