Adif ha licitat aquesta setmana les obres del projecte de la via i l'electrificació del desdoblament del tram de la R3 entre Parets i la Garriga, de la línia de Barcelona-Puigcerdà. Les obres donaran com a resultat una disposició de via doble en aquesta part del traçat que registra una elevada densitat de trànsit i travessa polígons industrials, altres infraestructures i zones urbanes d’una certa densitat. Els treballs tenen un pressupost superior als 66 milions d’euros, als quals cal afegir 8,4 milions més en subministraments. El termini d’execució és de dos anys i un mes, amb la qual cosa hauria de ser una realitat l’estiu del 2023. L'actuació rebrà finançament dels fons de recuperació europeus Next Generation.

Adif l'ha descrit com una de les actuacions més rellevants incloses al Pla de Rodalies, ja que ha de millorar la línia R3, amb una elevada densitat de trànsit, i incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, absorbir més circulacions i reduir els temps de viatge. També augmentarà la fiabilitat i eficàcia de la línia, actualment una de les que pateix més incidències.

La línia de Vic, amb via única des de Montcada cap amunt, és un dels principals punts negres de la xarxa ferroviària catalana.