Cerdanya vol tirar endavant nous productes turístics. Un d'ells estarà enfocat al turisme de negocis i grups d'empreses, un mercat poc treballat fins ara. La idea és que aprofitin les possibilitats de l'entorn per, per exemple, cohesionar els equips de treballadors. L’objectiu és que les iniciatives que es plantegin segueixin els principis de sostenibilitat i de diversificació i desestacionalització de l’oferta actual.

Tot plegat ha sorgit de la primera jornada per crear un nou producte turístic transfronterer, seguint les directrius marcades en el nou Pla d’Acció Sectorial de Turisme de Cerdanya. Recollint les propostes de tots els participants, s'han dibuixat no un, sinó dos nous productes turístics. Un relacionat amb el turisme de negocis i l'altre amb el senderisme. Els agents turístics hauran de decidir ara si es crea un producte que fusioni les dues propostes per tal de poder-la fer realitat a través d’un projecte de cooperació transfronterer, l’Epiremed Experiències Pirinenques Emocions Mediterrànies, o bé començar per un i més endavant buscar finançament per fer realitat també el segon.

L’objectiu és que entre mitjans i finals de l’estiu hi hagi un primer producte turístic en marxa i que, si les dues propostes que hi ha sobre la taula es desenvolupen per separat, l’altre arribi abans d’acabar l’any.

Des de Turisme Cerdanya han destacat que l’oferta de la comarca suposa una aportació “important” a les persones que la visiten o opten per establir-s’hi. Precisament, en paral·lel a aquest procés s’està treballant en el nou model de governança que substitueix l’actual ens.

Parlen al vídeo: MARIA FAURA, CAP OFICINA TURISME CERDANYA