Ja fa temps que els comerciants de Cerdanya han detectat un canvi en els hàbits de consum. Després del tancament per la pandèmia i les restriccions que encara s'arrosseguen, molts establiments han vist la necessitat de ser presents a les xarxes socials i també a plataformes de venda directa que els permeti arribar a més clients. L'Associació de Comerç de Puigcerdà ha decidit accelerar el procés i està decidida a crear una pàgina web que agrupi no només negocis de la vila sinó també de la resta de la comarca.

Des de l'entitat han explicat que en un principi la web agruparà els comerços associats però que també s'oferirà la possibilitat de ser-hi a la resta d'establiments, amb l'objectiu de crear una única plataforma de venda en línia a nivell comarcal. Així, s'hi podran trobar comerç minorista, restauradors, joiers, productes agroalimentaris, d'esports o moda i complements.
Tot plegat per facilitar que els clients puguin adquirir o consumir els seus productes i serveis sense necessitat de desplaçar-se fins a la botiga i, al final, poder mantenir els negocis oberts, en el context de pandèmia que vivim. En aquest sentit, des de l'associació de comerciants de Puigcerdà asseguren que estan notant i molt les restriccions de mobilitat i d'obertura.

S'espera que la nova web es posi en marxa aquest mateix estiu.
Mentrestant, alguns comerciants i empreses de Cerdanya s'han adherit a la plataforma 'A casa en un clic' impulsada des de la Diputació de Girona. L'objectiu d'aquest espai virtual és també dinamitzar el teixit econòmic, incentivar el consum de proximitat i ajudar el petit comerç local. Des de l'associació de comerciants de Puigcerdà veuen amb bons ulls totes les iniciatives que els donin un cop de mà en aquests temps difícils, però seguiran endavant amb la seva web de venda directa per poder rebre un servei tècnic més proper, aprofitar els vincles que uneixen els botiguer de la comarca i, finalment, generar més negoci.

Parlen al vídeo: MARIA MARTÍNEZ, PRESIDENTA ASSOCIACIÓ COMERÇ PUIGCERDÀ