El Patronat de Turisme de Cerdanya recull des de fa temps les dades dels turistes que visiten les oficines ceretanes mitjançant una enquesta voluntària. Això es fa amb l'objectiu de conèixer el perfil del visitant que passa uns dies a la comarca de cares a definir millor les activitats o promocions que se li ofereix. Fins ara aquesta enquesta es feia en paper, un sistema que, a banda de ser poc pràctic i lent, després era costós recollir tota la informació que els turistes hi anotaven. A partir d’ara i gràcies a un acord amb la Diputació de Lleida, el Patronat de Turisme cerdà disposa d’un nou sistema automàtic de recollida d’enquestes a la mateixa oficina.

El nou sistema recull informació diversa del visitant, com ara si és la primera vegada o no que fa una estada a la comarca o quin és el principal motiu de la seva visita.

Omplir l'enquesta és senzill, ràpid i totalment voluntari. Per incentivar la participació, aquells que la facin entren en el sorteig d'una estada de dues nits en un allotjament cerdà.

De moment, el nou sistema forma part d'una prova pilot per estudiar-ne la seva utilitat i valorar si es pot implementar a la resta d’oficines de la comarca.

Parlen al vídeo: MONTSE LÓPEZ, TÈCNICA PATRONAT TURISME CERDANYA

El Pirineu avui