“Nelia, un dolç fracàs” és la darrera publicació de l’historiador pallarès Sisco Farràs, promotor de les botigues-museu de Salàs de Pallars, i que ara, a través d’un llibre i una exposició intenta respondre a les incògnites que rodegen la marca de xocolates Nelia. Nelia, creada l’any 1923, va aparèixer i triomfar tan ràpid com es va esfumar. Menys d’una dècada i una de les campanyes publicitàries més innovadores que s’havia vist a l’estat espanyol fins llavors.

Tenien mascota publicitària, color corporatiu, el tipus d’embolcall, la presentació dels productes, cromos personalitzats, el tipus de publicitat, regals, concursos,... una campanya de publicitat que va acabar en fracàs.

Als anys 30 tot s’acaba. Però Sisco Farràs considera que una campanya d’aquestes característiques hauria d’estar als llibres de la història de la publicitat espanyola. Molts dels aspectes encara s’apliquen ara.
A les botigues-museu de Salàs, a banda de la part museística també es treballa la recerca de la història del comerç, a través del qual es coneix el dia a dia de la societat de cada època. La idea és cada any exposar una recerca i fer-ne una publicació com aquesta.

Parlen al vídeo: SISCO FARRÀS, AUTOR NELIA, UN DOLÇ FRACÀS