Cerdanya té dos dels trams de carretera més perillosos de Catalunya. Segons l’estudi EuroRap 20202, dos dels punts on hi ha un alt risc d’accident l’N-152, en el tram que va des de Puigcerdà fins a Llívia i de la GIV-4033, que enllaça la població d’Alp amb la frontera francesa. En el primer cas, es tracta d’un tram de 6,1 quilòmetres, amb una intensitat mitjana de 5.980 vehicles diaris i un índex, de mitjana, d’1,3 accidents amb morts o amb ferits greus a l’any.
Pel que fa a la GIV-4033 d’Alp fins la frontera francesa, aquí el risc d’accident és molt alt i hi ha 1,7 accidents de trànsit greus o mortals cada any.
La xarxa analitzada per EuroRAP consistix en 6.343 km de xarxa viària catalana, que representa el 52 % del total (12.094 km) dividida en 423 trams sota estudi. A la xarxa analitzada té lloc el 92 % de la mobilitat total en carretera de Catalunya i el 78 % dels morts i ferits greus en carretera.
Per establir el grau de risc d’una carretera es tenen en compte paràmetres com la longitud i la mitjana d’accidents mortals i ferits greus anuals.
Tot plegat es pot trobar, doncs a la 19a edició de l’estudi EuroRAP  que ha presentat recentment el RACC conjuntament amb el Servei Català de Trànsit, el Departament de Territori i Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona