El Síndic de Greuges s’ha estrenat a Cerdanya atenent 17 veïns i veïnes. Gràcies al recent acord entre el síndic i el Consell Comarcal, aquesta institució ha començat a fer atencions personalitzades als cerdans. La primera va ser el passat 19 de novembre i es va fer de manera telemàtica, ja sigui per telèfon o mitjançant videotrucada. Aquestes 17 persones van fer arribar al Síndic queixes sobre la seva relació amb l’administració o les empreses de serveis.
Concretament, estaven relacionades, entre altres, amb el consum de serveis com ara la telefonia i l’aigua i la relació amb les empreses subministradores, la funció pública, el medi ambient, l’educació, la sanitat i les gestions tributàries, segons han detallat des de la mateixa Sindicatura.
Des del Síndic de Greuges han assegurat que la seva intenció és visitar la vall un mínim de dos vegades l´any per tal de reunir-se amb els alcaldes i rebre la ciutadania. S’espera poder fer aviat les atencions presencialment. El conveni signat amb el Consell Comarcal també estableix l’elaboració d’un informe anual de balanç.
Comparant el total d’atencions fetes a Cerdanya amb altres comarques veïnes, Cerdanya es manté com una de les comarques que menys utilitza els serveis del Síndic. Fa dos anys, per exemple, van ser 23, mentre que al Berguedà se’n van registrar 53 i al Ripollès 40.