Coincidint amb l’inici de campanya de recollida d’olives, des del Patronat de turisme de la Diputació de Lleida s’impulsa el pla de promoció del producte oleoturisme que s’ha desenvolupat juntament amb els consells comarcals dels territoris on el sector de l’oli té un pes important. Es tracta de les comarques de les Garrigues, la Noguera, el Segrià, l’Urgell i el Pallars Jussà.

El pla inclou un total de 38 experiències turístiques al voltant del mon de l’oli, entre les quals hi ha visites als molins, visites a pagès amb esmorzar, tallers d’olis i sabons, tastos gastronòmics i combinació d’enoturisme i oleoturisme. El projecte és viu, de manera que està previst integrar noves experiències a mesura que sorgeixin. També s’inclou una campanya de comunicació i de difusió que inclou una pàgina web completa, càpsules de vídeo divulgatives, xarxes socials, suport en la comercialització, i altres. I quan la pandèmia ho permeti es reactivarà visites de touroperadors i periodistes.

Parlen al vídeo: ROSA PUJOL, VICEPRESIDENTA PATRONAT TURISME DIPUTACIÓ DE LLEIDA – JULI ALEGRE, DIRECTOR PATRONAT TURISME DIPUTACIÓ DE LLEIDA