El Punt d’Atenció Permanent del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el SOC, de Cerdanya obrirà al gener de l’any vinent. Tal com va anunciar a l’estiu el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, la comarca disposarà d’aquest punt d’atenció, que s’ubicarà a les oficines del Consell Comarcal.

Actualment, els veïns i veïnes que han de fer alguna gestió amb aquest servei s’han de desplaçar fins l’Oficina de Treball de Ripoll o la de la Seu d’Urgell. Alguns tràmits es fan en línia però no tots i, a més, no tothom disposa de connexió. Així, doncs, el fet de disposar d’un punt d’atenció a Puigcerdà evitarà desplaçaments innecessaris i facilitarà els tràmits a tots.

Aquest Punt d’Atenció desplegarà de manera progressiva tota la cartera de serveis del SOC, com són els tràmits relacionats amb la demanda d’ocupació, informació professional i de l’àmbit laboral o orientació professional, a més d’informació sobre informació sobre processos d’acreditació de competències.

Des del Consell Comarcal creuen que, el fet de disposar d’un punt d’atenció permanent a Puigcerdà, facilitarà l’obtenció de dades reals.

A més, la voluntat del SOC és impulsar acords amb el Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) per garantir també la tramitació de les prestacions.

Parlen al vídeo: ROSER BOMBARDÓ, PRESIDENTA CONSELL COMARCAL CERDANYA