L’Oficina del Patronat de Turisme ha vist augmentar un 45,8% respecte el 2019 les visites a la web cerdanya.org. Segons dades facilitades per la mateixa oficina, de l’1 de juliol al 13 de setembre un total de 19.022 usuaris van accedir al portal per rebre algun tipus d’informació, ja sigui sobre sortides, allotjaments, restaurants o per consultar l’agenda d’activitats. Des del Patronat creuen que aquest augment es deu a que la gent cada vegada utilitza més internet per a buscar informació turística i també per la recent millora del nou web.

Tot i ser un estiu molt atípic a causa del covid-19, l’oficina de turisme de Cerdanya s’ha quedat a prop de les xifres assolides altres anys. Tal com han donat a conèixer els seus responsables, la caiguda ha estat de l’11% des que es va reobrir físicament l’equipament, a finals de juny, fins a finals d’agost. Amb l’arribada de la ‘nova normalitat’, des de l’oficina han constatat un important increment de les consultes telefòniques. Aquesta pujada s’està mantenint aquesta primera quinzena de setembre i, tot fa preveure, que el mes es tancarà amb un increment de consultes respecte a l’any passat.

Pel que fa a la procedència dels visitants, des de l’oficina assenyalen que el turisme català i espanyol ha compensat la disminució dràstica de públic estranger, que ha caigut un 75%.
Les demandes més habituals han estat les relacionades amb les sortides i activitats a l’aire lliure, que han sumat vora el 70%, seguit dels productes culturals, amb un 23%.

Parlen al vídeo: