Finalment, el Cerdanya Welcome Summer tindrà lloc el 27 i 28 de juny. Aquesta iniciativa, impulsada des d’Empresariat Cerdanya, pretén reactivar el turisme i l’activitat econòmica a la comarca, després de la crisi de la covid-19. Més d’un centenar d’empreses confien en que la Generalitat desbloquegi la mobilitat a l’àrea metropolitana i els ciutadans d’aquesta i de les altres regions sanitàries puguin desplaçar-se al Pirineu durant el darrer cap de setmana de juny.
Durant aquests dos dies s’organitzaran diverses activitats per fer en família i amics. Els establiments turístics i hotelers que s’adhereixin a la campanya assumiran el cost del peatge del túnel del Cadí dels clients que ho desitgin o, si ho prefereixen, destinaran l’import a la Fundació Hospital de Puigcerdà. A més, les activitats es realitzaran en entorns segurs i amb totes les garanties sanitàries.
El cap de setmana escollit garanteix el 90% de tots els serveis de l’activitat turística, de la restauració i de l’allotjament, així com els serveis complementaris de la comarca, a ple rendiment.
La iniciativa, que compta amb el suport de les administracions públiques, no es limita al turisme de fora de la Cerdanya sinó també a segons residents i als veïns i veïnes que vulguin aprofitar-ho.