Des de l’inici de la pandèmia, els Serveis Socials de Cerdanya no han aturat la seva activitat per tal de donar resposta a les necessitats que puguin tenir els seus usuaris habituals. I no només ells, ja que han vist augmentar el nombre de nous expedients, tant de persones que, per primer cop, sol·liciten algun tipus d’ajut per pagar subministraments o lloguers com de ciutadans que necessiten aliments.
El nombre d’atencions presencials s’ha duplicat en els últims mesos, passant de les 225 al mes de gener a les 444 del maig, la majoria relacionades amb temes laborals o econòmics. Pel que fa a les demandes d’aliments, la xifra gairebé s’ha triplicat. De les 72 famílies que van demanar l’ajut al gener, al maig en van ser 211.

El nombre de trucades als Serveis Socials cerdans s’ha multiplicat per cinc, tot i que algunes són només per demanar algun tipus d’informació.
Pel que fa a l’atenció presencial, des del passat mes de març s’han establert equips rotatoris de tres persones per poder atendre els casos urgents al local, situat al carrer Alfons I de Puigcerdà. A partir d’ara, es pot demanar cita prèvia amb alguna treballadora per si es vol parlar cara a cara.

Pel que fa a la resta de personal de Serveis Socials, de moment continua treballant de forma telemàtica.
Recollint les dades d’activitat, del 8 al 12 de juny, els Serveis Socials de Cerdanya van atendre 169 trucades; van fer 225 serveis d’ajuda a domicili i 6 atencions prioritàries amb cita prèvia. Durant els darrers mesos s’ha reforçat l’atenció i seguiment per telèfon per atendre els col·lectius més vulnerables.

Parlen al vídeo: ROSER BOMBARDÓ, PRESIDENTA CONSELL COMARCAL CERDANYA