La nova iniciativa nascuda a la comarca per promoure el turisme després de la crisi sanitària, el Cerdanya Welcome Summer, es durà a terme, finalment, en fase 3 de la desescalada. La proposta havia de tenir lloc, inicialment, aquest cap de setmana del 6 i 7 de juny. Els seus impulsors, però, han decidit esperar que es permetin desplaçaments entre diferents regions sanitàries.

Més de cent empreses de tot Cerdanya ja s’han adherit al Welcome Summer que, com hem dit, vol revitalitzar el turisme i l’activitat econòmica a la vall. Durant un cap de setmana s’organitzaran diverses activitats per fer en família i amics. Els establiments turístics i hotelers que s’adhereixin a la campanya assumiran el cost del peatge del túnel del Cadí dels clients que ho desitgin o, si ho prefereixen, destinaran l’import a la Fundació Hospital de Puigcerdà. En el cas que no s’arribi a la comarca a través del túnel del Cadí, també es podrà fer un donatiu quan es participi en alguna activitat o es faci una consumició en els establiments adherits.
La iniciativa, que compta amb el suport de les administracions públiques, no es limita al turisme de fora de la comarca sinó també a segons residents i als veïns i veïnes que vulguin aprofitar l’oportunitat per anar a un restaurant, fer una sortida guiada a la natura o assistir a una de les dues activitats culturals que s’estan preparant per aquell cap de setmana, una a Puigcerdà i l’altra a Llívia.

Des d’Empresariat Cerdanya volen llançar un missatge positiu a la població i fer saber que la comarca està a punt per rebre visitants. També han explicat que es seguiran totes les mesures de prevenció de contagis.

Parlen al vídeo: FRANCESC ARMENGOL, PRESIDENT EMPRESARIAT CERDANYA