El Parc Natural del Cadí-Moixeró ha impulsat una campanya de promoció dels productes de proximitat dins del seu àmbit, amb l’objectiu de dinamitzar l’economia local i ajudar les empreses agroalimentàries i d’artesania de la zona que tenen forces dificultats amb l’actual situació de crisi sanitària. Se’ls han limitat els canals de comercialització habituals, sobretot pel tancament de restaurants i hotels.
Per tal de potenciar el consum responsable de productes de qualitat i proximitat, el parc ha elaborat material multimèdia per a les xarxes socials, sobretot Facebook i Instagram, per presentar les singularitats dels productes d’aquesta àrea i incentivar la seva comercialització.
Fins al moment s’hi han sumat 14 empreses de productes locals de Cerdanya, Alt Urgell i Berguedà que elaboren i produeix formatges, cervesa o carn de pollastres ecològics.
D’altra banda, el Parc Natural del Cadí-Moixeró s’ha integrat en el grup de treball liderat per l’Institut per al Desenvolupament de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), creat amb l’objectiu de treballar i donar suport als productors locals de les comarques pirinenques. Ho fa estudiant tant la implantació d’accions immediates i a llarg termini en la promoció dels productes agroalimentaris d’aquests territoris, com la potenciació de les fires locals, la coordinació i difusió d’atres iniciatives. El Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el Parc Natural de l’Alt Pirineu també formen part d’aquest grup.