Més d’un centenar d’empreses cerdanes de diferents sectors s’han unit, per primera vegada, per engegar una iniciativa que pretén revitalitzar el turisme i l’activitat econòmica a la vall, després de la crisi sanitària. Es tracta del Welcome Summer, que tindrà lloc, en un principi, el cap de setmana del 6-7 de juny. Durant aquests dos dies s’organitzaran diverses activitats per fer en família i amics. Els establiments turístics i hotelers que s’adhereixin a la campanya assumiran el cost del peatge del túnel del Cadí dels clients que ho desitgin o, si ho prefereixen, destinaran l’import a la Fundació Hospital de Puigcerdà.

La iniciativa, impulsada des d’Empresariat Cerdanya i que compta amb el suport de les administracions públiques, no es limita al turisme de fora de la comarca sinó també a segons residents i als veïns i veïnes que vulguin aprofitar l’oportunitat per anar a un restaurant, fer una sortida guiada a la natura o assistir a una de les dues conferències que s’estan preparant per aquell cap de setmana. En el cas que no s’arribi a la comarca a través del túnel del Cadí, també es podrà fer un donatiu quan es participi en alguna activitat o es faci una consumició en els establiments adherits.
El seus impulsors tenen clar que si les autoritats sanitàries encara no permeten el lliure desplaçament entre regions sanitàries, el Welcome Summer es celebrarà més endavant. El que volen ara és llançar un missatge positiu a la població i fer saber que la comarca està preparada per a rebre visitants.

Des d’Empresarial Cerdanya tampoc descarten que la iniciativa pugui tenir noves edicions en un futur.

Parlen al vídeo: FRANCESC ARMENGOL, PRESIDENT EMPRESARIAT CERDANYA