Des del passat 12 de març, Dipsalut ha posat en marxa el Servei local de Teleassistència a les comarques gironines. Es tracta d’un recurs imprescindible per a la gent gran o amb dependència que viu sola, un dels col·lectius més vulnerables en l’episodi de pandèmia generat pel COVID-19.
Amb només tres dies, el servei va rebre més de 700 trucades sol·licitant informació sobre el nou coronavirus. En aquestes trucades, els i les professionals del Centre d’Atenció del Servei els aporten consells de prevenció a les persones usuàries, sempre segons les instruccions i els protocols marcats pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, així com les instruccions establertes pel Govern central en relació amb l’estat d’alarma.
La voluntat és transmetre tots aquests consells, amb un suport i acompanyament als usuaris, afavorint també que mantinguin el contacte amb l’exterior, tot i aquests dies de confinament.
Per la seva banda, alguns municipis, a partir de les dades del padró municipal, també estan trucant a les persones més grans per saber com es troben i posar a la seva disposició serveis de lliurament a domicili, coordinant-se amb el comerç local.
Tot i això, cal un ús responsable del Servei, ja que la prioritat absoluta és atendre les possibles situacions d’emergència entre les persones usuàries.