Acaba de sonar el timbre d’entrada a l’INS Pere Borrell de Puigcerdà i tots els alumnes de 1r i 2n d’ESO fan aixo: llegir. Llegeixen el llibre que s’han portat de casa, el que han trobat al banc de llibres de l’aula, un còmic que els han regalat o una revista. I és que el centre educatiu ha incorporat aquest curs el Pla d’Impuls a la Lectura (ILEC) del departament d’Ensenyament i una de les primeres iniciatives que contempla és la lectura silenciosa, cada dia i durant 30 minuts.

L’objectiu és fomentar l’habit de llegir entre l’alumnat i que els nois i noies vegin la lectura com a font d’informació, d’aprenentatge i de plaer. En definitiva, crear lectors competents.

Tot i que la iniciativa ha començat aquest dilluns, en general els alumnes l’han rebuda amb ganes i ja es troben immersos en les seves lectures.

El Pla d’Impuls a la Lectura funciona des de fa temps a diferents centres educatius de Catalunya i cada escola o institut decideix com l’implementa: dedicant un temps diari a llegir individual o col·lectivament, fent recomanacions de llibres o visitant biblioteques, entre d’altres propostes. El pla es posa en marxa durant tres cursos ja que es considera que és a partir del quart quan es poden començar veure els resultats.

Parlen al vídeo: FERRAN CARBONÉS, PROFESSOR I COIMPULSOR PLA ILEC INS PERE BORRELL – GISELA FORGA, ALUMNA 1r ESCO INS PERE BORRELL PUIGCERDÀ – LAURA ZAPOROJA, ALUMNA 1r ESO INS PERE BORRELL PUIGCERDÀ