CaixaBank organitza aquests dies una nova edició de la Setmana Social per tal que clients i treballadors puguin conèixer la tasca que desenvolupen les entitats socials amb les que col·labora l’entitat financera a través de la seva acció social. En el cas de Puigcerdà, l’activitat ha consistit en participar a les classes de reforç que ofereix Càritas a una dotzena de nois i noies de 1r i 2n d’ESO de l’INS Pere Borrell.

La Josefina Prat, que és clienta de l’oficina de Bagà, ha pogut veure com es treballa a Càritas Puigcerdà. L’ha acompanyat un grup de voluntaris que també participen a la Setmana Social.

Durant aquests dies, un de cada quatre treballadors de l’entitat financera participaren de forma voluntària en alguna de les més de 3000 activitats que tenen en marxa prop de 1500 entitats socials. D’aquestes, 12 es proposen en l’àmbit del Pirineu. Entre les diverses propostes hi ha activitats de lleure i esportives amb persones amb diversitat funcional, tallers d’informàtica o acompanyament d’avis.

L’any 2018, l’Obra Social la Caixa va destinar una partida de 43,6 milions d’euros a iniciatives socials amb la qual es van impulsar més d’11.500 projectes locals. D’aquests un 39% es van destinar a la lluita contra la pobresa i un 30% als àmbits de la salut, la discapacitat i l’addicció.

Parlen al vídeo: JORDI PORTA, DIRECTOR ÀREA NEGOCI BERGUERDÀ-PIRINEUS – JOSEFINA PRAT, CLIENTA CAIXABANK