Per tal de fomentar la creació de nous productes lligats al municipi, l’ajuntament de Llívia ha creat recentment la marca ‘100% Llívia, Pura Qualitat’. Per fer-la créixer, ha engegat un nou centre d’emprenedoria que s’ubicarà al poliesportiu i que compta amb una participació inicial del 49% per part del consistori i el 51% restant de patrons privats, que seran els que en un futur crearan empreses i productes al voltant de la història, l’agricultura o qualsevol altre element propi de Llívia.

L’objectiu de tot plegat és crear llocs de feina i diversificar l’economia del municipi.

El règim intern de la fundació estableix que per part del consistori hi haurà de ser sempre l’alcalde, el regidor, el cap de l’oposició i un responsable de les empreses. El que s’intentarà, però, es que les empreses vagin creixent i acabin funcionant per elles mateixes.
El centre ha d’ajudar tant empresaris nous com els ja establerts a crear productes sota la nova marca. Aquests han d’estar inspirats amb el fòrum romà, el castell, l’antiga farmàcia, els futurs banys termals o qualsevol aspecte de Llívia.

Un gerent s’encarregarà de coordinar les empreses i buscar les línies de finançament i subvenció. També farà les tasques de difusió i distribució dels productes, per tal que els empresaris es puguin centrar únicament en produir-los.

Parlen al vídeo: ELIES NOVA, ALCALDE DE LLÍVIA