El Museu Cerdà de Puigcerdà ha acollit aquest dimarts la presentació del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-22, elaborat per l’Agència Catalana de Turisme. Es tracta d’un document que planteja els principals reptes per als propers anys pel que fa a la promoció turística, així com les accions que caldrà portar a terme amb l’objectiu final de posicionar Catalunya i el Pirineu com una de les millors destinacions del món.

El document, que ha estat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, concreta una vintena d’accions que s’han de desenvolupar en els propers anys, la majoria de les quals s’encaminen al món digital.

Treballar intensament amb la web i xarxes socials, implementar un nou sistema de marques o oferir més experiències fora de la temporada alta són algunes de les accions que contempla el pla. De fet, la desestacionalització sempre ha estat un repte per a les comarques pirinenques.

Amb tot plegat, es busca incrementar un 9% els viatges dels turismes en temporada baixa, augmentar la despesa mitjana per turista i dia; i pel que fa a la desconcentració territorial, incrementar un 11% el nombre de viatgers que s’allotgen en establiments turístics fora de la costa.
A la presentació del pla a Puigcerdà, hi assistit una quarantena de professionals de Cerdanya, Alt Urgell, Pallars Jussà, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça, Solsonès o Ripollès.

Parlen al vídeo: DAVID FONT, DIRECTOR AGÈNCIA CATALANA TURISME – ALBERT PIÑEIRA, VICEPRESIDENT 2n PATRONAT TURISME COSTA BRAVA PIRINEU