Diversos trams de carretera de l’Alt Pirineu i Aran es troben entre les 10 vies més perilloses de Catalunya. Ho diu l’informe EuroRAP 2018, que cada any analitza l’accidentalitat a la xarxa viària i que aquest dilluns ha presentat el RACC, responsable de l’elaboració de l’estudi a nivell estatal.
La N260 torna a ser present a la llista de carreteres més perilloses. Entre els trams que apareixen de color negre hi ha el que va d’Adrall a Sort, al pas pel Port del Cantó. També hi apareixen, per exemple, tot el tram entre Olot i Ripoll, el que va de Ribes de Freser a Alp (collada de Toses) i el de Senterada al Pont de Suert. Dos trams més de l’N-260 són el de la Seu d’Urgell a Adrall i el de Queixans a Martinet.
Per altra banda, la N154 que uneix Puigcerdà i Llívia és una de les carreteres més perilloses ja que en un traçat de només 6 km es registra almenys un accident mortal per any.
El tram de 17km de la C-14 entre Ponts i Bassella també apareix al rànquing de vies amb més risc de sinistres, amb la segona mitjana més alta d’accidents mortals o greus (3,7 per any).
El RACC també alerta de la perillositat de la C-162 (entre el túnel del Cadí i Queixans), la C-13 (de Balaguer a Tremp i de Sort a Esterri d’Àneu), la C-28 (d’Esterri a Naut Aran) i l’N-230 (de Vielha al túnel de Vielha).
Tanmateix, a la llista de carreteres amb més concentració d’accidents no n’hi apareix cap de l’Alt Pirineu. En aquest cas, quasi totes són a l’àrea metropolitana de Barcelona, a causa del seu elevat volum de circulació.
A l’informe d’enguany, el RACC ha alertat especialment de l’augment d’accidents amb motos implicades. Actualment, en quasi la meitat de sinistres mortals o greus a Catalunya (43%) hi ha implicada almenys una moto.
Pel costat positiu, entre 2010 i 2017 s’ha reduït un 29% la xifra d’accidents mortals o greus, malgrat que aquesta dada queda lluny de l’objectiu d’aquesta dècada, que és reduir-los a la meitat.