La sinistralitat a les carreteres ha disminuït. De 683 accidents el 2011, a 524 el 2017. Ara bé, percentualment cada vegada hi ha implicades més motocicletes, concretament, han passat del 13,7% al 17,5.

    La policia coincideix amb l´Automòbil Club d´Andorra a assegurar que la majoria d´accidents de moto són per conductes negligents dels conductors. De fet, la majoria de sancions imposades són per avançaments en línia continua o excessos de velocitat, segons ha afirmat la policia al programa #Sensefiltres de Ràdio Nacional.

    Per tal de lluitar contra aquestes pràctiques i reduir els accidents, la policia i l’ACA creuen que cal augmentar les sancions i actualitzar d´una vegada el codi de circulació. L’agent del grup d’investigació d’accidents de trànsit de la policia, Miquel Àngel Garcia, denuncia que porta 15 anys al cos i des de llavors està escoltant “que properament es canviarà el codi de circulació”, però van passant els dies “i van deixant de costat la seguretat viària”. En la mateixa línia es pronuncia el secretari general de l’ACA, Toni Sasplugas. Creu que “no pot ser que la pedra angular de la seguretat viària, que és el codi de circulació, no estigui vigent”.

    El vicepresident de la Federació Motociclista, Jaume Marina, ha volgut apuntar, amb un missatge a Govern i comuns, que a banda de qüestions de comportament, també hi ha moltes mancances a la xarxa viària, amb passos de vianants lliscants, rotondes i voreres perilloses.

    Des de la federació estan d´acord que cal més regulació en els equipaments, com l´obligatorietat de portar casc homologat, o que calgui fer pràctiques en la via pública per portar motos de poca cilindrada.

    El Pirineu avui