El context dels comerciants ha canviat. A l´eix central les vendes han baixat entre un 20 i un 25% des de setembre del 2017. En aquesta situació, el comerç online és necessari per no quedar reduït només al client local.

Denuncien que el país no està preparat; més que l’accessibilitat a les plataformes de pagament, asseguren que el problema està a la duana. La presidenta de l’associació de comerciants de Meritxell, Sònia Yebra, denuncia que “hi ha un problema lógístic”. “La duana andorrana no està preparada i aquesta és una feina que s’ha de fer des del Govern. Si no som capaços de resoldre-ho, encara que tinguem els mitjans de pagament, les vendes no s’efectuaran ni serem eficients en el temps d’entrega, que avui en dia és molt important”, alerta.

Yebra ha destacat que plataformes com Amazon fan el lliurament entre 8 i 12 hores i que, per tant, si es vol ser competitiu, cal solucionar aquest escull. “No s’està fent la feina tan ràpid com voldríem”, ha dit explicant que “portem temps parlant amb el ministeri, la Cambra de Comerç i la CEA”.

Pel que fa a les plataformes de pagament, to just dimecres passat el consell ministres va aprovar la modificació de la llei de serveis de pagament i el diner electrònic que amplia el ventall de proveïdors que poden oferir serveis de pagament més enllà de les entitats bancàries.

Parlen al vídeo: Sònia Yebra, associació comerciants de Meritxell

El Pirineu avui