A partir del proper 1 de juliol, el límit de velocitat a les carreteres secundàries franceses passarà de 90 a 80 km/h. Malgrat l’oposició dels conductors, el govern francès ha decidit reduir la velocitat a les carreteres de dos carrils, un per cada sentit de la marxa, que no tinguin separació central, ja sigui en forma de mitjana o de tobogan.
Es preveu que aquest canvi tingui una incidència sobre 400.000 km de carreteres nacionals i departamentals, algunes de les quals són a l’Alta Cerdanya.
La mesura, però, no ha estat ben rebuda per als conductors, perquè consideren que aquesta reducció pot arribar a ser perillosa. Al·leguen que, d’aquesta manera, en carreteres secundàries els cotxes hauran de circular a la velocitat dels camions i que aquest fet dificultarà l’avançament dels vehicles pesants. Segons una enquesta elaborada el passat mes de maig, els 76% dels conductors gals rebutgen aquesta nova normativa.
Es calcula que s’hauran de modificar uns 11.000 senyals de velocitat, el que representa un cost d’entre 6 i 12 milions d’euros. A més, es preveu que a partir de l’1 de juliol ja s’hagin habilitat els radars a la nova limitació de velocitat. Això vol dir que el conductors que sobrepassin els 80km h rebran una multa de 68 euros i la retirada d’un punt al carnet de conduir.
Segons el servei de seguretat viària francesa, la nova mesura permetrà reduir un 30% les emissions de diòxid de carboni i, a més de millorar la seguretat dels conductors, també beneficiarà la seva butxaca, ja que, segons ha calculat, s’estalviaran 120 euros cada any de carburant.

El Pirineu avui