La nova llei de Contractació del Sector Públic impulsada pel govern espanyol i que entrarà en vigor aquest divendres comportarà diverses limitacions als ajuntaments a l’hora de fer contractacions directes. Davant la complexitat de la norma, aquest dimecres l’Associació Catalana de Municipis ha realitzat una jornada a la Seu d’Urgell per tal d’explicar els canvis als tècnics municipals i als càrrecs electes de l’Alt Pirineu i Aran. El nou text exigeix més transparència en la contractació i, entre d’altres, impedeix encarregar a una empresa en un sol any obres per més de 40.000 euros sense fer un concurs públic.

    L’Associació Catalana de Municipis ha aprofitat la visita a la Seu d’Urgell per donar a conèixer els avantatges de la Central de Compres de l’entitat municipalista. L’objectiu és que els ajuntaments més petits es beneficiin dels mateixos preus de què gaudeixen els grans consistoris pel fet de fer compres més grans.
    Justament un dels elements que s’està potenciant ara des de l’ACM és l’adquisició de vehicles elèctrics.

    A les cinc comarques de l’Alt Pirineu hi ha un total de 62 ens locals, entre ajuntaments, consells comarcals, Entitats Municipals Descentralitzades i empreses públiques que utilitzen la Central de Compres de l’ACM.

    Parlen al vídeo: MARC PIFARRÉ, SECRETARI GENERAL ACM

    El Pirineu avui