Andorra Turisme fa un bon balanç de la darrera edició de l´Andorra Shopping Festival celebrada al novembre. Destaca que durant tot el mes va pujar el nombre de visitants i que l´esdeveniment s´ha consolidat amb ofertes, espectacles al carrer i menús gastronòmics.

El mes de novembre van visitar el país 485.000 persones, un 2% més que ara fa un any. Des d´Andorra Turisme creuen que bona part d´aquestes van venir per gaudir del 5è Andorra Shopping Festival. Una edició que enguany ha estat més curta que habitualment. El ministre de Turisme, Francesc Camp, recorda que ja van dir “que seria complicat créixer perquè hi havia menys ponts i, tot i això hem crescut una mica”. Destaca que “l’ocupació ha estat del 40%, quan normalment estava per sota”. Afegeix que l’Andorra Shopping Festival és “un producte molt consolidat” i a partir d’ara aposta per “buscar novetats en el concepte” seguint amb la mateixa línia de treball.

Segons els visitants els tres conceptes que més valoren són les ofertes als comerços, que hi hagi música i teatre en directe al carrer i els menús gastronòmics que ofereixen els restaurants, que Camp ha reconegut que són pocs. Augmenten els turistes que s´han apropat als punts d´informació però han fet menys activitats d´oci. El ministre ho atribueix als tancaments de Naturlàndia en temporada baixa i als dies de tancamanent d’Innu.

En total s´han destinat més de 600.000 euros en la campanya per promocionar l´esdeveniment, tant a Andorra com a l’estranger. Encara no hi ha decidit els dies en què se celebrarà la sisena edició.

Parlen al vídeo: FRANCESC CAMP, MINISTRE DE TURISME

El Pirineu avui