En un mercat global, quines sinergies turístiques poden establir Barcelona i Andorra? Quins són els reptes tecnològics que haurà d´afrontar el comerç? Són algunes de les qüestions que s´han abordat en la segona edició de les jornades tecnològiques Inntec, organitzades pel clúster d´Innovació i Noves Tecnologies.

La primera jornada d´Inntec ha servit per tornar a posar damunt la taula la necessitat que té Andorra de fer de la innovació una estratègia de país. El ministre d´Economia ha reiterat que el Principat s´està posicionant com a lloc de prova per aplicar i integrar projectes tecnològics.
El turisme ha estat un dels eixos centrals de les ponències del matí. El director general del Consorci de Turisme de Barcelona ha subratllat la importància que el comerç mantingui una identitat de ciutat. Sense deixar de banda els canvis tecnològics que han canviat les dinàmiques turístiques. El turisme cada cop és més global. I les distàncies es comencen a mesurar més en temps que no pas en quilòmetres. En aquest sentit, la proximitat a un pol d´atracció turística com és Barcelona suposa una oportunitat per a Andorra.

Pel que fa al comerç, les noves tendències apunten cap a un auge de la intel·ligència artificial, que farà recomanacions de compra personalitzades per a cada client. També una simplificació dels tràmits duaners al comerç internacional. Segons apunta el cap de màrqueting, innovació i negoci del portal de vendes eBay, el comerç andorrà s´hi ha d´adaptar.

Les jornades continuen a la tarda amb ponències centrades en l´economia i el finançament digitals.

Parlen al vídeo: Jordi William, director general Barcelona Turisme – Jorge Herrero, cap màrqueting, innovació i negoci eBay

El Pirineu avui