El Mercat Medieval dels Canonges del passat mes de juny va tenir un impacte econòmic d’1.024.000 euros i va generar gairebé 83 llocs de treball a temps complet. Així, per cada euro invertit en el certamen, hi va haver un retorn de 44,12 euros. Tot plegat es desprèn de l’estudi elaborat per l’empresa The Whatsons i que s’ha donat a conèixer aquest dilluns al migdia. L’empresa també ha analitzat l’impacte econòmic que va tenir la darrera edició de la prova esportiva Escanyabocs, i en aquest cas es va situar en gairebé 125.000 euros, amb un retorn de 47,89 euros per cada euro invertit i la creació de 9,83 llocs de treball a temps complet.

Des de l’ajuntament de la Seu d’Urgell han assegurat que l’objectiu d’aquestes estudis és posar ciència a l’acció política i a la intuïció per tal millorar, potenciar i fer més atractius els actes que es realitzen a la ciutat. L’objectiu final és treure’n el màxim rendiment econòmic.

En el cas del mercat medieval, la despesa mitjana que han realitzat els visitants se situa en 40,44 euros. Respecte als comentaris i observacions fetes pels assistents enquestats hi destaca, entre d’altres, que hi hauria d’haver més parades, més animació i ambient musical, reenfocar el mercat cap a productes artesans o habilitar més espais tancats en cas de mal temps. L’estudi conclou que la valoració que han fet els visitants és “bona”, tot i que manifesta un patró de públic passiu. Aquesta dada assenyala que cal seguir treballant en la millora d’aquest esdeveniment. En el cas de l’Escanyabocs la despesa mitjana que realitzen els seus participants a la ciutat és de 45,63 euros. L’enquesta també recull que la valoració en comparació amb d’altres proves similars és “bona o molt bona”.

Parlen al vídeo: ROSA BADIA, RESPONSABLE DELS ESTUDIS – ALBERT BATALLA, ALCALDE DE LA SEU D’URGELL

Alt Urgell, 4 de setembre 2017: EL MERCAT MEDIEVAL VA TENIR UN IMPACTE DE MÉS D’1 MEUR

El Pirineu avui