El Comitè d’Usuaris del Tren Groc reclama a l’estat francès una inversió de 150 milions d’euros per tal de millorar aquesta línia i assegurar-ne la seva continuïtat. I no només volen que sigui un tren turístic sinó que també sigui un servei públic. Malgrat les obres de millora que s’estan duent a terme a la línia, des del Comitè demanen una inversió més important perquè consideren que el tren groc és una línia especial i que, per tant, necessita un material específic que no accepta qualsevol tren. Aquesta inversió ja està decidida per la Regió Occitània i l’Estat, però, segons el portaveu del comitè, la Societat Nacional de Camins de Ferro (SNCF), empresa que gestiona els trens regionals, posa impediments perquè es tiri endavant.

Segons el Comitè, hi ha tres motius pels quals els combois acostumen a circular buits: la poca eficiència del tren, la falta de correspondències amb altres línies i les tarifes.

Per fer tot el recorregut del tren, des de Vilafranca del Conflent a La Tor de Querol, els viatgers han de pagar un bitllet de 22 euros, el mateix que costa anar a Tolosa i el doble de Barcelona a Puigcerdà.
El Comitè del Tren Groc ha organitzat aquest dissabte 3 de juny una festa reivindicativa a la Guingueta d’Ix (Bourg Madame) sota el lema “Modernitzem el tren groc”.

Parlen al vídeo: JORDI BARTOLÍ, PORTAVEU COMITÈ USUARIS TREN GROC

La Cerdanya, 2 de juny 2017: RECLAMEN 150 MEUR D'INVERSIÓ EN EL TREN GROC

El Pirineu avui