Un cop finalitzades les festes de Nadal, els hotelers i comerciants de Cerdanya es mostren satisfets del nivell d’ocupació i de vendes que s’ha assolit aquests dies. Del 26 al 30 de desembre l’ocupació hotelera va arribar al 80% i, com altres anys, els hotels i càmpings van penjar el cartell de complet la nit de Cap d’Any. De l’1 al 4 de gener, l’ocupació va ser del 75% i, a diferència d’altres anys quan molts passaven el dia de Reis a casa, aquesta vegada s’ha registrat un bon gruix de reserves el 6 i 7 de gener, arribant al 60% d’ocupació.

Com de costum, la majoria dels visitants que han passat aquests dies de festa a Cerdanya són famílies catalanes procedents de l’àrea metropolitana de Barcelona i alguns turistes estrangers. El bon estat de la neu a les pistes d’esquí ha estat un dels principals reclams, tot i que cada vegada l’oferta a la vall és més amplia i són molts els que visiten la comarca amb la intenció de practicar altres activitats com ara el senderisme o les excursions amb raquetes de neu.

Pel que fa als comerciants, també fan un balanç força positiu de la campanya de Nadal, malgrat que el nivell de vendes no ha estat tan bo com esperaven.

Per incentivar les vendes, els comerciants de Puigcerdà han posat en marxa diverses iniciatives.

Des de l’associació de comerç veuen necessari seguir estudiant noves propostes per promocionar les botigues de la vila i fidelitzar els clients.

Parlen al vídeo: PATRICK ORRIOLS, GERENT PARK HOTEL PUIGCERDÀ – MARTA RUFIANDIS, REGIDORA COMERÇ AJUNTAMENT PUIGCERDÀ – MARIA CARME MARTÍNEZ, PRESIDENTA ASSOCIACIÓ COMERÇ PUIGCERDÀ

El Pirineu avui