La línia de tren R3, que connecta l’Hospitalet de Llobregat amb La tor de Querol, acumula més d’una trentena de punts negres, segons un informe que ha fet públic TV3 i on es rebel·len les deficiències de la xarxa ferroviària catalana. El document parla de 126 punts on els combois han de frenar a causa d’incidències pendents de reparació, en alguns casos des de fa 15 anys, i això es tradueix en retards. En aquests punts caldria resoldre terraplens inestables, zones amb risc d’esllavissada o la mateixa estructura ferroviària. Segons l’informe de la cadena, algunes d’aquestes incidències són gairebé endèmiques i obliguen als trens a circular a només 20 quilòmetres per hora.

La R3 seria, doncs, la línia ferroviària catalana que té més actuacions per solucionar. Concretament, a Cerdanya hi ha tres punts negres: dos a La Molina i un a l’entrada de Puigcerdà. En total, aquesta línia de Rodalies acumula de mitjana un mínim d’entre 15 i 17 minuts de retard per trajecte.

El Pirineu avui